Frukost på McDonalds

Vi har morgonbön i kyrkan. Nästan oförskämt tidigt. Klockan 06:00 en timme varje vardagsmorgon. Kan verka fett ovärt att åka tunnelbana en halvtimme bara för det, särskilt när sängen är som varmast och kroppen är som tröttast. Men vet du vad. När jag väl har kommit dit har jag alltid varit glad att jag kom iväg. Alla dem två gånger jag varit där men ni fattar grejen, haha. Jag ska definitivt dit igen och igen och igen och igen... :)

Första gången jag var där gick jag och några kompisar till McDonalds och åt frukost efteråt. Supermysigt! Och jättekul att lära känna tjejerna i kyrkan lite mer. Den här gången var det jag som fick berätta min livshistoria. Nästa gång är det deras tur. De bjöd mig till och med eftersom min ekonomi inte tillåter vad som helst just nu. Så rart :)


"Bloggfoto" sa jag och de vackra tjejerna posade så fint :)
Från vänster är det Polin, Lawn, Carol och Emmelie.


Sen bad vi att få de andra gästernas klistermärken på deras kaffemuggar. Ni vet det där superbraiga erbjudandet om man har fyra klistermärken på sin kupong får man den femte koppen gratis. Gästerna donerade så gärna och vi lyckades få ihop två gratiskoppar. Som vi sen gav till någon hemlös person som såg ut att behöva en kopp.


När jag var där i fredags träffade jag helt oväntat på en gammal skolgruppsledare jag hade kontakt med när jag var Credo inspiratör. En härlig överraskning! Särskilt då han tydligen är teamare i Ny Generation idag. Vi fick be för han och hans Stockholmsteam, det var roligt. Efter bönen gick jag till McDonalds för att äta frukost ensam och njuta av mitt eget sällskap och en god bok. Det är verkligen någonting jag önskar göra oftare. Med så få besökare som det är tidigt på morgonen är McDonalds inte lika stökig som McDonalds brukar vara utan mycket fridfullare och med mycket trevlig personal. Jag kan sitta i lugn och ro och dricka mitt te som värmer mig från kylan utifrån. Mmm... Tidiga vardagsmornar är förmodligen den enda tiden på dygnet på Yellow Label smakar gott, så det gäller att passa på och njuta ordentligt medan man kan ♥

Kommentarer
Postat av: Julia

Låter supermysigt! På morgonbönerna i min skola avslutar vi också oft med frukost efteråt, då vi turas om att ta med frallor och kaffe. Hur smart som helst! :)

2010-11-16 @ 17:26:45
URL: http://ijuliasverklighet.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Åh, Julia. Så roligt att höra att det finns fler som njuter av morgonbön och frukost efteråt. Det är sannerligen en av livets stora njutningar :)

2010-11-16 @ 17:55:32
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: Mollie

Sv; Haha klart jag inte gör! Skrev den inte ens själv utan tyckte den bara var rolig, ;)



Sv2; Jag vet! Helt underbart! :D <3

2010-11-16 @ 18:22:44
URL: http://ghostangel.blogg.se/
Postat av: Elin

Det var så lite :) Du hade skrivit så bra om det tyckte jag, själv orkade jag inte berätta om själva kvällen utan la bara upp bilder.

Tack, vad gulligt av dig!! :)

Jajamensan det gör vi!

2010-11-16 @ 19:47:27
URL: http://elinfreiman.blogg.se/
Postat av: Maria

Men hallå!!

Morgontrötta Sofie.. wow säger jag!



Låter dock hur mysigt som helst :)



Saknar dig, saknar kyrkan.. Massor

2010-11-20 @ 12:55:25
URL: http://fenix.bloggplatsen.se/
Postat av: Craxyknas

Mollie: Haha, gott att höra :)



Elin: Tack, Elin. Vad kul att du tycker det :)) Kramis



Maria: Jag veeet. Jag är själv förvånad, haha ;) Och det är fett värt det också! Morgonbön och frukost på McDonalds efteråt är lika med en fantastisk morgon! Saknar dig också, kära vän. Snart ses vi igen <3

2010-12-03 @ 01:16:00
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0