Dagens utmaning - En person kan göra skillnad

Då skall konungen [Jesus] säga till dem som står på hans högra sida: Kom, ni min Faders välsignade, och ta i besittning det rike som stått färdigt åt er från världens begynnelse. Ty jag var hungrig och ni gav mig att äta. Jag var törstig och ni gav mig att dricka. Jag var främling och ni tog emot mig. Jag var naken och ni klädde mig. Jag var sjuk och ni besökte mig. Jag var i fängelse och ni kom till mig. Då skall de rättfärdiga svara honom: Herre, när såg vi dig hungrig och gav dig att äta, eller törstig och gav dig att dricka? Och när såg vi dig vara främling och tog emot dig eller naken och klädde dig? Och när såg vi dig sjuk eller i fängelse och kom till dig? Då skall konungen svara dem: Amen säger jag er: Allt vad ni har gjort för en av dessa mina minsta bröder, det har ni gjort mot mig. Matteusevangeliet kapitel 25 vers 34-40

Adoption: "Jag var främling och ni tog emot mig." (klicka)
- Johan undrade om vi hade några sängar till dem. Sängen är den enda egna platsen som barnen har på barnhemmet, därför var det bland det första han frågade oss, minns Helén.

Hjälpa någon ur samma träsk som Gud hjälpt dig ur (klicka)
- Vi är för berättelser som förändrar, och Anne är en kvinna som levde på ett sätt men som nu försöker rädda andra från våldet och farorna i den här växande industrin.

Sjukt inspirerande berättelser! Jag vet att alla har begränsningar på exakt hur mycket man kan göra för sin nästa. Alla kan ju liksom inte adoptera för alla har inte den möjligheten. Jag kan inte det för tillfället nu när min begränsade ekonomiska situation och boende inte räcker för att klara av att ta hand om ännu ett liv. Men jag drömmer faktiskt om att få göra det en dag. När jag stadgat mig lite bättre. Fram tills den dagen blir verklighet peppar dessa berättelser mig att göra den skillnad jag kan med de resurser jag faktiskt har. För några veckor sedan tog jag hand om min pappa när han var sjuk. Och när min vän Maria behövde tillfälligt boende över helgen ställde jag upp. Har du gjort en skillnad på sistone? Berätta för mig. Antingen i en kommentar eller på min mail [email protected] :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej och tack för din kommentar på min sida LIVET, jag länkar en annan sida till dig också.

Det är mycket vi kan få göra för andra, och det gäller att ta vara på möjligheterna som Gud ger oss...varje dag.

Vi lever i oroliga tider och människor överallt lider...Bless /Maria

2010-11-18 @ 11:13:13
URL: http://www.jesuslever.eu/gospel/
Postat av: Craxyknas

Maria: Tack för din kommentar! Amen. Det är så sant. Att varje dag leva för andra. Det gjorde Jesus och det är vår kallelse att följa honom. Kramar :)

2010-12-03 @ 01:05:30
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0