Min uppenbarelse

Igår pratade jag med Credos generalsekreterare om Uppenbarelseboken. Vi kom fram till att budskapet handlar om att vända om till Gud. Och igår förstod jag äntligen att det gäller mig också och inte bara alla otroende där ute. Igår gick ett ljus upp för mig om att vi behöver omvända oss till Gud dagligen. Daglig bön, daglig bibelläsning, daglig syndabekännelse och att dagligen ge sitt liv till Gud. Så det ska jag börja göra mer seriöst nu framöver. Min första dag i mitt nya liv är idag, amen. I Guds namn jag vill gå. Det kommer inte bli lätt, jag kommer falla. Men det är där korset kommer in. Jag vill lära känna Gud på nytt. So here we go!


Kommentarer
Postat av: Özgür

bismillah!

2010-05-20 @ 14:28:04
URL: http://ozgur-kibar.blogspot.com
Postat av: Live, Laugh & Love

Gud hör verkligen bön!

2010-05-20 @ 16:18:48
URL: http://saraliicious.blogg.se/
Postat av: Lindstromfunderingar

Idag när jag satt och förberedde mig för intervjun i Stockholm imorgon ringde en kompis och gav mig massa tips och allmänt uppmuntrade - precis det jag bad om när jag tog mig hem från jobbet idag.



Något tips på bra saker att göra i närheten av tegnergatan imorgon förmiddag? Har ca 2½ timme att sysselsätta mig med något....

2010-05-20 @ 18:44:20
URL: http://lindstromfunderingar.wordpress.com
Postat av: Craxyknas

Özgür: Nu förstår jag inte?



Live, Laugh & Love: Verkligen, AMEN!



Lindstromfunderingar: Åh, härligt bönesvar :D Tips på saker att göra nära Tegnérgatan (förutsatt att det är den gatan jag tänker att det är): Picnic i Observatorielunden, Statsbiblioteket, en liten promenad till T-centralen och gå in i S:ta Klara kyrka och be lite granna (om du har tur är det orgelmusik samtidigt), shoppa, fika på Café 60 med en god bok och kaka, hoppa på en random buss och se vart den tar dig, marknad på Hötorget, SF Bio kanske. Kul att du frågade mig, hoppas du fann något till hjälp :)

2010-05-21 @ 13:14:06
Postat av: Özgür

Bismillah betyder I Guds Namn. Muslimer säger Bismillah första gången när de kliver ur sängen för att påbörja dagen och sista gången när de kliver i den för att avsluta den - om de inte tänkt sig lite bus dvs.. ;)

Däremellan vid öppnande av alla måltider och påbörjande av alla någorlunda stora göromål.

Frågar någon hur de mår svarar de Elhamdulallah som betyder Pris Ske Gud.

Ser eller hör de något vackert utbrister de inte "Oj!" eller "Fantastiskt!", utan Mashallah! som betyder Ske Guds Vilja!

Även de fem daglaga bönerna hjälper den praktiserande muslimen att hålla Gud i åtanke vad de än gör.

Jag är ite muslim btw, o kommer nog aldrig att bli det heller.



mvh



Özgür

2010-05-22 @ 12:40:41
URL: http://ozgur-kibar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0