Festis i förklädnad

Ja, i fredags var ju dagen då det var dags att åka hem från utbildningsveckan. Två timmars väntan i Hässleholm och fem timmar på tåg efter det gjorde att jag tänkte köpa med mig lite god reskost. Så blev det då rakt inte.

Fick syn på den här Festisen med en spännande smak av kiwi och päron. Egentligen brukar jag gillar Festis väldigt mycket. Men denna gång blev det ett rejält nedköp. När jag nästan druckit upp den kollade jag på innehållsförteckningen. Det var då jag upptäckte att jag drack äppeljuice och inget annat.

8,8% äppeljuice står som andra ingrediens näst efter vatten. Efter det kommer 0,1% päron och 0,1% kiwi. En 60 cl flaska som denna består alltså av 0,12 cl päron- och kiwijuice totalt. Jag undrar med rätta varför de inte bara satt ett stort äpple på etiketten istället för att lura oss att tro att festisten är något den inte är. Klart jag blir besviken när jag inte får det jag betalar för. Det är inte okej att lura oss köpare såhär.

Nej, denna Festis var av det sämre slaget. Eller förresten, är det äppeldricka ni är ute efter är ju denna kiwi- och päronfestis ett alternativ. Inte för att jag vill rekommendera det för god var den då inte heller.

Festis FREE. Ja, och nu vet vi precis vad den är "free" från... Besvikelse är ordet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0