Dagens utmaning - Släng ditt skräp där det hör hemma


Idag har jag lärt mig att nedskräpning är ett "brott enligt svensk lagstiftning", citerat wikipedia.
"Den som med uppsåt eller av oaktsamhet skräpar ned utomhus på en plats som allmänheten har tillträde eller insyn till döms för nedskräpning till böter eller fängelse i högst ett år."

När vi skapades sa Gud att det skulle vara upp till oss att ta hand om naturen:
Gud välsignade dem och sade till dem: Var fruktsamma och föröka er och uppfyll jorden! Lägg den under er
och råd över fiskarna i havet, över fåglarna under himlen och över alla djur som rör sig på jorden!
1 Mosebok 1:28

Kanske dags vi börjar ta dessa papperkorgar på allvar nu va?

Om ni undrar över kategorin så ja, det här handlar också om kärlek - kärlek till vår omgivning :)

Kommentarer
Postat av: ASIAT

vad har du gjort idag då sötnos? =)

2010-07-05 @ 20:56:13
URL: http://asiat.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, det är synd att det ska krävas lagar för att inte skräpa ner i Guds vackra skapelse! Själv brukar jag undra om folk inte gått på Mulle:) Tycker det är trist med en massa lagar men ändå rätt budskap!

2010-07-05 @ 21:58:03
URL: http://vanmedkroppen.blogspot.com/
Postat av: Craxyknas

ASIAT: Tack för din fråga! Jag njöt av mitt sommarlov genom att ligga i soffan länge och väl, det hade varit för länge för en vanlig vardag men på lov var det alldeles lagom länge ;) Sen åkte jag ner på stan och gav min fina vän Ella en present bara sådär helt utan anledning. Det var en bara-för-att-jag-tycker-om-dig-så-mycket-gåva :) Vad har du själv njutit av idag?



Anonym: Jo, det är lite synd. Samtidigt som vi ju vet att Gud gav oss lagar för att vägleda oss på rätt väg :) Hehe, Mulle vad roligt. Fast själv har jag faktiskt inte gått där ^^

2010-07-05 @ 23:39:45
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: Victoria

2010-07-06 @ 02:29:49
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0