Sagan om den mystiska gurkan...

Hela denna vecka har jag haft en kompis sovandes i min bäddsoffa. Det har varit trevligt. Vi har bett i bönerummet, läst Harry Potter, skrattat åt olika tjuvlyssningar ur boken Tjuvlyssnat 3 samt hyrt film. Och kvällssnackat såklart.

En dag när vi var på väg till tunnelbanan hittade vi en gurka på marken. Inplastad och alldeles fräsch i utmärkt skick. Jag gick fram till den och sa minsann att det här förstår jag inte. Varför i all sin dar ligger det en gurka här bara sådär?

Precis innan vi såg den hade det sprungit en tjej förbi oss med några matkassar i händerna. Så när vi kom upp på tunnelbaneperrongen och den tjejen satt där frågade vi henne om hon tappat sin gurka. Det hade hon inte. "Ta den ni", sa hon med munnen full av nervöst skratt.

"Som manna från himlen" tjöt Catte när hon genast tänkte på hur Gud försedde israeliterna i öknen med manna från himlen när de behövde mat!

Kanske inte för att vi behövde just en gurka så väldans mycket... Vi glömde den t.ex. när Catte fixade lunch en dag. Däremot fick vi en liten extra krydda till vår frukost (när vi väl kom ihåg den). Och ett väldigt roligt minne också. Det är ju inte varje dag som man hittar en gratis gurka bara sådär liggandes på marken, haha ;D

Fina Catte & den gudagivna gurkan ;)

Kommentarer
Postat av: anny

hahaha! jag älskart!

2010-05-06 @ 22:35:54
URL: http://annyochlivet.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Anny: Ja, det är heltknäppt haha XD

2010-05-11 @ 17:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0