Riktigt trygg i Guds kärlek!

Rom 8:38-39
Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller furstar,
varken något som nu är eller något som skall komma, varken makter, höjd eller djup
eller något annat skapat skall kunna skilja oss från
Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre.


Vad finns det som inte innefattar "något som nu är eller något som skall komma"?

Vad finns det som inte är skapat?
Inte mycket. Typ Gud själv.
Och vad valde Gud att göra? Jo, han älskade oss så mycket att han gav sitt liv för att vi skulle få leva...

Fatta att verkligen vad som än händer, så kommer vi aldrig att förlora Guds kärlek. ♥

Kommentarer
Postat av: Andreas T.

En sak jag ville fråga var om du läst boken "Kristens resa" (från 1678 av John Bunyan)? Och vad du i så fall tyckte om den. Men den finns väl på Internet med och jag lägger en sidanvisning här: <http://runeberg.org/kristens/> . Jag har läst den för några år sedan, tyckte den var storslagen och som ett stort äventyr.

2009-03-11 @ 21:48:27
Postat av: TheSide

glädje!

2009-03-11 @ 22:26:13
Postat av: Craxyknas

Andreas T: Nej, den boken har jag inte läst. Men jag sökte lite på nätet om den och den verkar verkligen vara en revolutionerande bok. Tycker du jag ska läsa den? En av sakerna jag upptäckte när jag sökte var att det finns en uppföljare. Har du läst den också? Vad tyckte du om den?



TheSide: Oh, ja!

2009-03-14 @ 03:32:52
Postat av: Andreas T.

Ja, det skulle nog inte vara helt fel om du läste den.

Ja, den enda uppföljare jag känner till är i sånt fall "Kristinnas resa", har inte läst just den men tittat i den ganska mycket. Böckerna finns på biblioteket; det fanns en bok som jag såg, den bestod av både "Kristens resa" och "Kristinnas resa" och hade bilder i (tycker alltid det är roligt med bilder).

Om man i dag köper boken så är det den här man får: <http://www.bokus.com/b/9789175802633.html> ,och jag har också denna nya. Men jag måste nog säga att jag var mer kär i den gamla översättningen. Konstigt, det är samma med Bibeln, jag är orolig för att de som översatte den på nytt nu (gavs väl ut år 2000), ja att de ändrar sånt som inte ska ändras.

Men den där "Kristens resa" finns ju på 'Runeberg', men jag hade gärna sett ännu mer bilder i, funderar på att skriva till Runeberg-sidan och fråga om de inte kan lägga in mer bilder (om du Craxyknas har tittat, så har du nog sett de fina bilderna, ser ut som riktiga kopparstick, ja de kanske är det t.o.m.?).

På tal om fina bilder, så måste du lägga märke till Gustave Doré när det gäller sådant, han har väl gjort en massa bibelbilder förr i tiden.

Efter Bibeln så håller jag nog

"Kristens resa" till att vara den bästa boken.



PS: Skrevs ju 1678, samma år som du föddes Craxyknas haha, där fick du! DS

2009-03-14 @ 16:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0