Apologetik vs. Kristen tro?

Ni läste väl om den här apologetiska konferansen som dem kommer ha i Sthlm i helgen? Jag skrev om den längre ner. Det har pågått världens debatt om den!

Golondrian Stone har skrivit ett långt inlägg här där hon kritiserar konferansen. Och hon har fått en massa respons! Både från Mats Selander, Martin Svensson, Ray Baker, Sebastian Andersson... Och det är inga korta inlägg dem skriver...

Personligen tycker jag inte Stone har något bra att komma med. Som exempel är han emot att man argumenterar för det man tror på, och det säger han genom att argumentera för det han tror på. Inkonsekvent? Jag skulle kunna ta upp mycket mer men de andra som kommenterat på sidan skriver det mycket bättre än jag gör. Mats Selanders hyperintelligenta svar har jag som vanligt svårt att förstå mycket utav, men det lilla jag förstår är väldigt bra skrivet. Roligt att så många har engagerat sig i detta! Gör det du med, och ta och läs lite. Kommentera gärna vad du själv tycker, både här och på Stones inlägg. Så vips är du också en del av debatten! :)

Här svarar CredoAkademin på kritiken i sin egen blogg.

Här är ett annt inlägg på CredoAkademins blogg där Stefan Gustavsson skriver om fundamentalism.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0