God gärning - Dela med dig, eller snåla

Ge.

Givmildhet, mina vänner. Dela med er.

Min granne åker till Luxemburg i veckan och saknade en väska. Så jag lånade ut en till henne. Här om veckan var min andra granne hungrig, så jag  gav honom lite mat.

Tänk vad enkelt det är egentligen. När jag bestämde mig för att försöka vara mer givmild var det skitsvårt i början! Men ju oftare jag gjorde det, ju naturligare blev det. Det pågår trots allt en kamp med ondskan som vill arbeta mot dig och Guds rike så det är inte en dans på rosor.

Matt 25:32-36 - Allt vi gör för hans små gör vi åt Jesus själv.
Och alla folk skall samlas inför honom, och han skall skilja dem från varandra, som en herde skiljer fåren från getterna. Och fåren skall han ställa på sin högra sida och getterna på den vänstra. Då skall konungen säga till dem som står på hans högra sida: Kom, ni min Faders välsignade, och ta i besittning det rike som stått färdigt åt er från världens begynnelse. Ty jag var hungrig och ni gav mig att äta. Jag var törstig och ni gav mig att dricka. Jag var främling och ni tog emot mig. Jag var naken och ni klädde mig. Jag var sjuk och ni besökte mig. Jag var i fängelse och ni kom till mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0