God gärning - Möt din nästa med glädje

Le mot en främling.


Idag gick genade jag och Elin genom en liten gata i Uppsala. I en trång dörröppning stod en medelålders dam och rökte. Jag tyckte hon såg lite ledsen och ensam ut. Fick för mig att le stort och slänga upp handen för att vinka till henne. Den responen jag fick alltså. Ett så stort leende, och ett så glädjerikt "hej" tillbaka. Innan jag skyndade vidare efter Elin. Jag har aldrig träffat kvinnan förut. Undrar vad hon heter...

Nej, förresten. Det var inte jag som fick för mig någonting. Det var Herren Jesus verk, genom mig.




Kommentarer
Postat av: Andreas T.

Men det där ser ju ut som ditt eget leende Craxyknas? Buu allt för att komma med på bild haha.

2009-03-06 @ 20:28:45
Postat av: Craxyknas

Hur vet du hur jag ser ut, Andreas? =P Haha, nä jag tänkte att jag skulle ta ett jag själv tagit, på mig själv eftersom jag inte vet om mina kompisar vill bli utlagda på min blogg bara så där.

2009-03-07 @ 01:09:48
Postat av: Andreas T.

Posta ett e-brev till min e-adress så säger jag dig hur jag visste, vill ju inte skriva ut sånt här ifall det inte är okej.



Hej hopp.

2009-03-07 @ 18:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0