Earth hour

IKVÄLL KL. 20:30 - 21:30.
Då släcker vi våra lampor, för jordens skull.

Tack, Andreas, för påminnelsen! Det hade jag helt glömt bort. Hade egentligen inte tänkt göra den eftersom jag från början hade andra planer som "tyvärr" kräver el. Men nu blev dem inställda. Och då ska jag verkligen göra det här istället!

Andreas, du frågade också om jag hade några förslag på vad man kan göra i mörkret. Jag har klurat lite grann, så några förslag kan jag allt ge. Kul att du frågade! Hoppas du är nöjd med mina förslag. :) Hoppas också du hinner läsa det här i tid...

1. Prata med Gud.
När jag kom att jag skulle göra det här blev jag först lite nedstämd över att jag inte kommer göra det
tillsammans med någon. Men sen kom jag ju på att jag alltid har min bästa vän med mig!
Och honom kan man nog inte prata för mycket med. :)

2. Sov.
Eller vila. Bara ligga i sängen under täcket och mysa. Mm, underbart.

3. Tänd ljus.
Gärna tillsammans med någon du tycker mycket om. Hög mysfaktor!

4. Tänk.
Hur ofta är det egentligen som man bara sitter och tänker? På ens liv, på frågor man har, på sina relationer...
Allt möjligt. Jag tror det är värdefullt att ibland bara koppla bort allt och vara ensam med sina tankar.
Särskilt i dagens samhälle där vi alltid är omslutna av så mycket intryck.
Man måste få smälta sina intryck.

5. Gå promenad.
En härlig kvällspromenad där man får njuta av Guds skapelse. Lovely.

6. Njut framför en öppen brasa.
Om du har en inomhus är det ju bara att fixa.
Om du inte har det är det ju bara att dra ihop ett gäng av dina närmaste vänner och
gå ut och tända en på en lämplig plats. Ta med korv och bröd också så kan ni ha grillkväll!
Som ett tecken på att våren är på väg.

7. Läs.
Bibeln eller någon annan bok du gillar. Eller en tidning.
Om du har ficklampa eller tänder riktigt många ljus kan du se utan el.

8. Busa.
Jag kan bara ana hur mycket tokigheter man kan hitta på i mörkret...
Särskilt tillsammans med vänner... ^^

9. Prata.
Med din vän, pojk/flickvän eller förälder.
Jag har upptäckt att jag allt för sällan här i livet bara tar mig tid och pratar med dem som står mig närmast.
Bara prata med varandra, dela tankar. Ett sätt att lära känna dina närastående närmare.
För mig har det öppnat stora dörrar i mina relationer.

10. Sjung.
Ta i från magen och släpp ut allt du har!
Om vi inte ska ha ljus ska vi baskemig ha ljud! ;)

Och, Andreas, du tror inte du kan se filmen "Jason X" på någon annan tidpunkt i livet? Jag slår vad om att det är möjligt. Det kommer fler tillfällen. ;)

Vill du läsa mer om Earth hour kan du gå in på deras hemsida. Man kan bli medlem där. Det ska jag bli. Och tydligen har dem en YouTube-användare också. Den har jag redan lagt till en av mina premunationer. :)

Berätta gärna i en kommentar sen vad ni gjorde, hur du tyckte om det eller något annat du vill berätta. :)

Om mindre än en kvart alltså...

Kommentarer
Postat av: Craxyknas

Eller bygg en spöktunnel. Haha. ;)

2009-03-30 @ 03:29:34
Postat av: Andreas T.

Ja, du Craxy, jag tyckte det var bra förslag du hade. Men det som förtog det hela lite grann var när jag efteråt läste nåt som nån hade skrivit om "Earth Hour"; nåt om att det var ganska värdlöst tror jag de menade. Jag läste den grejen på bloggen på Korsord.se, det är en sida som har korsord. Gå annars in och titta på Korsord.se, sedan in på bloggen där, sen under rubriken "Earth Hour", en som heter Barbro H. har skrivit texten men hon har tagit texten från en viss Rolf Nylander från Uppsala, så det är han som skriver att Earth Hour är så kass tydligen.



Förresten Craxy, jag brukar göra en massa korsord (inte att jag tillverkar dem, utan löser dem menar jag), vad tycker du om korsord?

2009-03-30 @ 18:09:26
Postat av: Carro

Hoppas du har en trevlig kväll.



Prenumerera gärna på min blogg, och säg bara till så prenumererar jag på din med. =)

2009-03-30 @ 21:31:47
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

AndreasT: Jag ska svara på kritiken mot Earth hour i ett eget inlägg. Så får du se vad du tycker då. :)



Ibland tycker jag korsord är roligt. Som en strö-grej att göra på tåget eller något. Tillsammans med en vän är det roligast. Men det är inget jag engagerar mig jättemycket i. Däremot gillar jag Scrabble. Vad tycker du om det? :)

2009-04-02 @ 01:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0