Apologetisk konferans, Sthlm

I helgen har några i den nuvarande och väldigt ihärdiga CredoAkademin-klassen fixat i ordning en apologetisk konferans!

Ordet apologetik kommer från grekiskans apologia som betyder försvar, och i det här fallet försvar av den kristna tron då. Konferansen är för dig som är kristen och som söker vilja försvara evangeliet med intellekt och kärlek till Gud, människor och sanning.

Sebastian Andersson är en av dem som anordnat konferansen och han skriver om apologetik på sin blogg här. Värt att läsas!

Om jag hade skrivit om det i tid hade ni kunnat anmäla er och varit med på hela konferansen, men seg som jag är kan jag meddela att kvällsmötena är gratis och öppna för alla. Jag tänkte gå på fredagens kvällsmöte, kl.19 i Betlehemskyrkan. Möt mig där? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0