Jag vill inte leva i ett iskallt hav

För att fortsätta på temat med favoritlåtar. Det här är en låt som talar till mitt inre, till mitt hjärta. Den kunde lika gärna ha skrivits utifrån mitt liv.

Hela jag smälter när jag hör första meningen i åten, du ser igenom du ser förbi. När resten av texten rullar på vill jag bara gråta. Av lättnad. Av trygghet. Av vissheten att Gud ser mig - mig som jag verkligen är innerst inne. Så som ingen annan ser mig, så ser han mig. Att veta det är den bästa känslan i världen. Utan dig blir frågorna aldrig svar, då tänker jag på Credoakademin. Den apologetiska bibelskolan jag gick efter gymnasiet, där jag fick svar på en massa frågor som gjorde att jag insåg att det håller att vara kristen. Ett år som gav mig en ny verklighet att leva i, och jag är så tacksam att Gud ledde mig dit. Så oändligt glad och tacksam. Utan dig är livet ett iskallt hav, och jag tänker på alla dem gånger jag velat ta mitt liv för att jag inte stod ut längre. Men tänk att jag istället för att ta slut på allting hittade något så oerhört värdefullt, jag hittade hem. Idag är det Jesus som är liv pulserande inom mig och som varje andetag beror på. Mitt liv är ingenting utan dig, sannerligen. Jag blir aldrig densamme igen, det är inte möjligt när jag vet vad Gud gjort och fortfarande gör för mig och i mig. ♥

Som vanligt, lyssna på texten. Det är den som gör sången. Och det är därför jag kan visa det här klippet trots att det inte är den bästa versionen som framförts. Texten är densamma, och det gör den förtrollande underbar.



Du ser igenom.
Du ser förbi
Allting jag skapat och försökt bli
Mitt liv är en öppen bok i din hand
Ändå måste jag komma, ändå måste jag fram
Du väckte min längtan.
Du sa mitt namn
Jag blir aldrig densamme och ett är nu sant

Utan Dig blir hösten för alltid kvar
Utan Dig blir frågorna aldrig svar
Utan Dig är livet ett iskallt hav
Utan Dig, utan dig
Du är liv pulserande inom mig
Varje andetag beror på dig
Du är vårvinden som omger mig
Mitt liv är ingenting utan Dig

Kommentarer
Postat av: Mikaela G

Åh jag blir tårögd. Jag kan verkligen relatera till den texten, för den dagen man möter Jesus blir allt annorlunda!



Blessings // Miccan <3

2009-06-08 @ 14:15:27
URL: http://minframtid.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Precis den effekt som låten har på mig... :') Så härligt! Välsigne dig, Mikaela G!

2009-06-09 @ 12:50:33
Postat av: Andreas T

Ser jag rätt, att du velat ta ditt liv? Men du som är så stark och är ledare för andra eller hur? Trodde det bara var svaga personer som led såna kval?



2009-06-09 @ 22:05:54
Postat av: theside

skönt att dina frågor fick svar, precis som mina.



underbart, Gud vänder mörker till ljus



Glad att du fann honom som är svaret

Glad att jag fann honom som är svaret



:)

2009-06-10 @ 13:41:40
Postat av: Craxyknas

AndreasT: Jag må vara stark och en ledare för andra många gånger. Men i grunden är jag trots allt bara mänsklig. Eftersom Gud är roten till allt liv tycker jag det låter ganska logiskt och mänskligt att vela ta sitt liv om man är långt bort från honom. Och det är när jag känner mig långt borta från honom som dessa känslor kommer. Dessutom, hur ska jag kunna vara en bra ledare om jag inte vore mänsklig?



TheSide: :):):):):):) Glädjeskutt!

2009-06-12 @ 02:22:27
Postat av: Andreas T

Craxy: Jag vill säga att jag inte menade något illa med min fråga, jag bara förundrades över att det kunde hända såna saker med dig att du funderade på att ge upp. För om det kan hända en människa som dig -- då kan det väl hända vemsomhelst kan man tycka.



Jag har själv velat ta mitt liv åtminstone för några år sedan, lyckades inte. Hoppas bara du Craxy läser detta för jag skäms över det. Tur att jag fick läsa om dig nu så man vet att det finns andra som har haft det svårt. Denna hårda och kalla värld, och även samhället är så. Bara resultatet räknas och människor är bara siffror på ett papper.



Hoppas du läser detta; jo jag vet att du sa att du läser allt folk skriver här men jag är ändå orolig att du missar.

2009-06-13 @ 17:12:08
Postat av: Craxyknas

Du behöver inte alls oroa dig, AndreasT. Jag har läst det här också. Och jag vet att jag borde svara något hypersmart.. Men jag kan faktiskt inte komma på något sådant. Hemskt att höra att du försökt ta ditt liv, men jag är så glad (!!!) att du inte lyckades och har en ny chans att göra saker bättre. Och skönt att jag kan få vara en slags förebild även i det här. Otroligt hur Gud vänder det onda till något gott. Tack för din väldigt personliga kommentar, Andreas. Och hoppas du mår mycket mycket bättre idag! Och är rikligt välsignad av Herren Jesus.

2009-06-17 @ 18:31:22
Postat av: Kristen ortodox

Hej Hej =)

Ville bara säga att det värmer mitt hjärta att läsa om din tro på Jesus och Hans gudomliga kärlek. Är själv kristen ortodox (syrian) och känner ofta att folket i detta land allt mer blir ateister.. Det är inte många som förstår värdet av Guds närhet i ens liv... Många unga lider av depressioner och jag tror att mkt grundar sig i avståndet till Gud. Må Gud välsigna Dig och alla våra bröder och systrar i Herrens namn!!

2009-07-17 @ 01:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0