Christer Sturmark erkänner

Direktcitat från igår:
"Jag är inte så bra på Bibeln."

För mig är det oförstårligt hur man kan välja att debattera så mycket med kristna som Sturmark gör, men inte bry sig om att ta reda på mer om en av kristendomens grundpelare. Då kan man ju inte ha förstått vad det handlar om alls.

En annan sak jag tänke på igår var att Sturmark gled ifrån ämnet. I vanliga fall skulle jag ha blivit irriterad men den här gången gjorde det inget. För han avslöjade sig själv lite, antagligen omedvetet. Alltså, han började ställa frågor om ett uttalande som Swärd gjort (minns inte vilket men det handlade om kristen tro). Och Swärd svarade verkligen utomordentligt bra! Och Sturmark lyssnade verkligen såg det ut som! Så där avslöjade han sig allt, Sturmark är trots allt nyfiken på Gud! Och det är klart, det är ju där han hör hemma, där hans rötter är. Även om han inte förstår det själv. Än. :)

För övrigt kan jag nämna att jag vart ganska besviken på Swärd och själva debatten. Jag hade förväntat mig mer. Hoppas på bättre nästa gång. :)

Nu ska jag och Maria (Credos praktikant) vidare för att förbereda Credohelgen. Åh, jag är så lycklig! Kommer bli asgrymt! ♥

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ja, tidigare har han ju sagt rakt ut att han inte ens har läst Bibeln så..

2009-04-26 @ 19:03:07
URL: http://rebec.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Ja, precis. Jag förstår inte hur han får det att gå ihop... =/

2009-04-27 @ 00:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0