Fågelmat + födelsedag

Mamma har hängt upp fågelmat i vårt träd i trädgården, för småfåglarnas skull. Det är bara det att de tjuvaktiga skatorna käkar upp allt utan att lämna något till småfåglarna. Så nu försöker vi komma på alla slags knep för att de ska låta bli. Nätpåsen bet de sönder. För tillfället har vi dem i ett glas som vi har hängt i trädet. Det verkar funka så där, för skatorna försöker välta ner den så att alla nötter hamnar på marken, men tji får dem, haha, samtidigt som de tyvärr får med sig en och annan nöt då och då. Vi funderar på att göra ett nät av ståltråd. Då kanske dem äntligen ger sig. Mamma tycker så synd om småfåglarna när skatorna stjäl deras mat.

Just det, jag har äntligen satt min nya laptop på laddning! =D Som jag fick när jag fyllde år (eller rättare sagt veckan efter när vi firade mig). Vad fick jag mer då? En bok, som jag inte önskat mig men som mamma trodde jag skulle gilla. En cd, Jerry Williams - Greatest hits, som är riktigt bra! Min älskade syster gav mig ett hemmagjort armband, som jag självklart älskar! En burk marmelad fick jag också. Och sen väntar jag fortfarande på mormors present. Den kom väl i veckan när jag var i Transtrand. Men jag har inte varit i Åkeshov än så just nu vet jag inte. Men det gör jag imorgon.

Imorgon ska jag och Josefine se Wall-E. Roligt =)

Och här är länken till Credos inspirationsblogg. Som jag hoppas jag, vårt team och de andra teamen i övriga Sverige kommer skriva i snart =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0