Första snön, väcker längtan

Idag såg jag den första snön falla. Så härligt. Fick lust att gå ut och dansa i det...

Jag längtar verkligen till julen. Julstämningen är en av de saker som ligger i toppen på min det-bästa-jag-vet-lista. Att gå på julmarknader, att gå i alla affärer letandes efter den "perfekta" julklappen till mina vänner, att gå i kyrkan på julaftonmorgonen, att baka (som jag önskar jag gjorde oftare), att mysa inomhus medan snön faller utanför fönstret, att åka pulka i backen, att leka i snön, umgås med vänner på jullovet, att njuta av sina julklappar på juldagen, efter det vänta på nyårslägret som börjar några dagar efteråt, den första snön som sagt. Åh, toppen!

Finns bara en sak som saknas... Någon speciell att dela allt det underbara med...

Filmen The Holiday, bland de bästa kärleksfilmer jag sett. Sådär underbart mysig att sitta och titta på en lugn söndag som den här. Kan inte få nog av, den är så bra! Jösses, Rebecca, kommer du någonsin få tillbaka den? ;-)

Ja, det här är sannerligen att leva det. Jag älskar mitt spännande liv!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ja, det är så mysigt med vinter, när det är snö i alla fall:)

Hehe, ja, jag hoppas jag får det :)

Kram

2008-11-16 @ 18:38:07
URL: http://rebec.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

:) Hehe, ja förr eller senare lär du ju få det ^^ Kanske... ;) Kram

2008-11-16 @ 19:05:39
Postat av: Josefine

Usch för snö och vinter och jul! :(

det enda som är bra med julen är Jesus men han glöms liksom bort lite i vårt samhälle. Och i min familj där det bara är jag som tror på Gud och då blir det bara på julaftonsmorgonen man får fira lite.

Man får inte ens jobba tillräckligt under julen så att man får några pengar. Och alla vänner är bortresta/upptagna så att man alltid sitter själv hemma under dessa dagar och tråkar.

2008-11-17 @ 11:04:40
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Men då är det ju jättebra tillfälle för dig att evangelisera för din familj! Pengar är inte allt. Och jag kommer vara hemma i jul, inte vid nyår dock, eller så får du väl resa någonstans du också och ta med någon av de få som trots allt är hemma. Eller familjen kanske.

2008-11-17 @ 13:52:16
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: Josefine

Alltså... Det är jobbigt att pracka på folk saker när de inte vill! Du kanske inte varit med om det?

Saken är ju att jag inte har någon att resa med eftersom alla är upptagna. Folk säger så ofta att de inte vill fira jul med släkten eller vara i Sverige etc etc, men när det kommer till kritan är de hellre hemma iaf. falska förhoppningar och jag blir besviken. Julen är alltid en stor fet besvikelse för min del.

Jag kan ju inte tvinga med familjen nånstans när det redan är bestämt vad vi ska göra. Dessutom har vi morfar och farmor som är ensamma som vi inte bara kan lämna över julhelgen. Och så har vi inte råd. Nej, pengar är inte allt men man ska inte heller underskatta dess värde.

2008-11-19 @ 08:52:27
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Men det är väl klart jag har varit med om det! Med tanke på vad jag gör om dagarna och att jag också är uppväxt i en okristen familj. Men det finns vägar att gå runt det, att få dem intresserade.



Jag menade inte att jag underskattar pengarnas värde.



Det är väl ingen som har sagt att du ska tvinga familjen till något. Men du är ju också en medlem i din familj så du borde ju kunna säga din mening om vad du vill göra.



Ja, människor har en tendens att ge falska förhoppningar då och då. Vi är ju syndiga trots allt. Och jag vet inte vad jag mer ska svara på det... Vad säger Bibeln om det?

2008-11-19 @ 16:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0