Kreativt arbete

Igår hade vi presentation av våra kreativa arbeten på Credo. Superskoj =D En massa bra arbeten som t.ex. stickningar, hemgjorda kläder, spel på Internet, rapmusik, dagbok, dikter, teckningar m.m.

Själv har jag skrivit dagbok =) Rekomenderas verkligen! Man ser hur Gud verkar i en och hur man utvecklas och vad som påverkar en osv. Jag har t.ex. skrivit bönesvar, frågor och böneämnen. När vi var i Linz skrev jag på engelska, hehe, för att det kom så naturligt.

Men nu tänkte jag ta upp Luddes och Johannes bidrag: kristen rapmusik. Så sjukt bra! De kallar sig Guds barn. Om ni går in på http://www.trippel7.nu/ så kan ni lyssna på deras låtar m.m. Och så har de en blogg på http://gudsbarn.blogg.se/. Jag bara väntar på att de ska släppa en cd =D Gå in och lyssna ni också ^^

Emelies diktbok får vi heller inte glömma! Hon har sedan hon var 18 år skrivit en massa bra dikter som vi fick läsa och njuta av. Det bästa är att hon väldigt snart kommer ge ut en bok med hennes dikter i också =D Jag ska garanterat köpa ett ex! Och det tycker jag du ska göra också^^ Om du säger till mig kan jag säga till Emelie för tyvärr säljs de inte i bokhandlarna (än). Jag ska nog till och med ta kontakt med min kyrka och be dem köpa några ex, så bra är dem =)

Ni kan också gå in på http://www.purposegames.com/game/vart-i-bibeln-star-det-att-jesus-quiz/info och http://www.purposegames.com/game/7cdc0fda/info och köra Josefs två spel. Vi i klassen hade vår egna lilla tävling och det var skoj ^^ I första spelet gäller det att slutföra meningen "vart i Bibeln står det att Jesus..." och i det andra spelet ska man lista ut vart i Johannesevangeliet det står vissa saker. Det är lite klurigt men man lär sig mycket på det =) Och sen är det värt en titt bara för att imponeras av att han har gjort allt i Paint, inte PhotoShop. Det är grymt =D

Det kan vara kul att nämna att Susanne har stickat en massa fina saker också =) T.ex. en krage, armvärmare osv. De var verkligen jättefina saker! =D Tyvärr har jag inga bilder att lägga upp eller så men jag tänkte att det kunde vara kul att nämna ändå ^^ För jag och klassen blev klart imponerade =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0