Bokrean slutade inte i förra inlägget...!

Nej, det får ni absolut inte tro! ;-)

Idag fick jag ett paket från http://www.bokus.com. Det var så att bokus tv-reklam är en av de reklamerna som inspirerat mig enormt och jag var bara tvungen (!) att gå in dit och checka läget. Och snacka om att de levde upp till mina förväntningar! Eller, helt ärligt så var de långt bättre än mina förväntningar ^^ De säljer pocketböcker för 36 kr! Inte ens på pocketshop har de så billiga böcker. Dessutom är det fraktfritt så här i bokreans tider!

Jag köpte två pocketböcker. Bra att ha på tåget ^^ Den första heter "Never let me go", av Kazuo Ishiguro, som är en roman om kloning. Jag hoppas det blir en spännande läsning om en debattfråga som jag är säker strax blir mer aktuell med den teknik vi har idag och de ständiga framgångarna vi gör. Samt med människans barnsliga och högmodiga "behov" av att leka Gud...

Den andra heter "De gnostiska evangelierna", av Elaine Pagels, som handlar om just de gnostiska evangelierna. Författaren är professor i religionshistoria på Princeton University i USA. Det är lite spännande för jag vet inte om hon är emot eller för de gnostiska evangelierna. De flesta tecknen pekar på att hon är emot dem men helt hundra är jag inte som sagt. Även om boken lär vara bra i vilket fall som helst så vore det extra kul att läsa en bok som faktiskt är för dem, särskilt eftersom hon är professor! Boken kallas för ett "vetenskapligt väldokumenterat arbete". Det får vi allt se... ;-)

Ett riktigt kap som ni säkert förstår! Så bra att inte ens Rickard kunde motstå frestelsen! =D Han köpte "Tjänsteflickans son", av August Strindberg samt "The way of the ninja - secret techniques", av Masaaki Hatsumi. Inte för att jag förstår hur teknikerna ska vara hemliga efter det här...^^

Bokrean har inte bara fört med sig roliga böcker utan jag har upptäckt en annan sak också. Rickard ser extremt attraktiv ut när han läser...! Hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0