Bönesvar: ökat bibelintresse!! =D

Yes, mitt bibelintresse har ökat!!! *glädjeskutt*

Nu stryker jag under och läser och hoppas att med tiden få lära mig mer om denns djupa kärleksbudskap. Bibeln är ju verkligen en bok som talar direkt till en själv! T.ex. Jakobs brev hade en massa svar på frågor jag undrat över. Det har även Jeremias bok. Och alla psalmer sen då. Där står det så oerhört mycket om hur Gud är och det kristna livet. Och egentligen, tänk så lätt det är att läsa en psalm per dag. Det vill jag uppmuntra er alla till att göra =D

Jag läser både i min svenska Folkbibel och i min engelska TNIV-bibel och jämför dem ibland med varandra.

Att stryka under i Bibeln hjälper en att minnas och memorera speciella bibelord vilket är bra att ha inprogramerat när olika tillfällen dyker upp. Väldigt bra, har jag märkt. 

Och var inte rädd för att bara läsa flera bibelböcker i taget, du får gärna hoppa hur du vill och känner för. Du kan t.ex. läsa en bok på tåget och ett annat hemma, eller en bok i din stora bibel och en annan bok i din lilla pocketbibel. Jag upplever att jag inte tröttnar lika mycket på att läsa om jag läser flera samtidigt.

Detta ökande intresse är verkligen ett bönesvar! =D

Kommentarer
Postat av: Kung Clas

Halleluja :) härligt att höra att det går frammåt med bibelläsningen ^^ skulle du förresten snubbla över ett svårt bibelställe så får du mer än gärna kolla upp det i min "Hard sayings of the bible". :D

2008-06-22 @ 13:24:26
URL: http://www.nogg.se/kungclas
Postat av: Craxyknas

Tack, hehe =)

2008-06-24 @ 22:01:33
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0