Ett önskemål om sanning

Detta vill jag verkligen att ni ska veta!

När jag har gjort något fel önskar jag att ni berättar det för mig. Jag vill lära mig att vara en bättre människa, och jag vill att mina vänner ska må bra. Om jag då har gjort något fel vill jag kunna lösa det så snabbt som möjligt och det kan jag ju inte göra om jag inte vet om det. Efter att vi har pratat om saken tror jag att chansen är att stor att vår relation blir djupare. Gemenskap är något väldigt viktigt för mig, även om jag kan ha problem med det ibland av olika orsaker. Ge mig därför en chans att förklara mig. Ingenting blir bättre av att ni går runt i hemlighet och är sura på mig.

Men jag begär också något av er, om ni kommer fram. Jag vill att ni ska lyssna på mig och ge mig en chans. Ibland kanske jag har en förklaring, ibland kanske jag inte ens vet om att det sårat er. Och då behöver jag få säga mitt också. Det funkar liksom inte om ni bara står och skäller och jag får stå och nicka och skämmas utan ett ord. Något som jag också starkt tror på är att det i vissa sammanhang inte är ens fel när två träter.

Nu vill jag då inte att ni genast ska gräva er ner i mina absolut djupaste svagheter och brister. Jag menar detta bara som en tankeställare. Ifall något stort händer liksom. Kom ihåg att jag inte kan vara perfekt. Vissa fel jag gör kanske inte kräver så stor uppmärksamhet.

Jesus sa: "...sanningen skall göra er fria." (Joh 8:32b)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0