Stanna eller gå?

Man blir inte hörd. Inte accepterad som en del av helheten, i alla fall inte en lika viktig del. Undrar om dem tar till hänsyn annorlunda och nya åsikter, alltså mina åsikter, som skiljer sig från deras inrutade mönster. Och ändå är vi ett gigantiskt gäng som förespråkar dessa åsikter. Har dem ens fattat vad det är vi gör egentligen? Det känns som en lögn när man ska representera det hela, när man inte ens tror på allt själv. Falskt, en dubbelhet. En synd, ett brott mot det åttonde budet. Har vi ens lyssnat på Gud, vad säger han?! Vad säger Bibeln, Guds ord, om detta?

Men trots allt kallade Gud mig hit. Eller? Och om han gjorde det undrar jag varför?

Ett dilemma.
Ska jag kämpa på för det jag starkt tror på, eller ska jag visa vad jag tycker genom att inte komma tillbaka?

Vad skulle du ha gjort i denna situation?

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Brott mot sjunde budet? Du ska inte stjäla?



Klart du måste fortsätta kämpa på, jag tror inte att lämna är den rätta lösningen.

Du är så pass stark att du klarar av att kämpa.

Tänk på att även om det går åt fel håll nu kan alltid Gud vrida det rätt igen.



Jag tycker att du ska stanna och göra det bästa du kan för att det ska bli bra. Låt Gud använda dig i även den situationen.



Kramar



2008-12-16 @ 21:16:50
URL: http://rebec.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Oops, den skickades lite väl många gånger ^^

Blev nåt strul med sidan, du får ju ta bort några om du vill :P

2008-12-16 @ 21:22:31
URL: http://rebec.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Tack så jättemycket, Rebecca!! Din kommentar var precis vad jag behövde! Den värmde.



Även om den upprepades ett antal gånger dåra... ;-)



Kramar!

2008-12-19 @ 17:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0