En av livets stora njutningar

Jag har nyss märkt hur underbart mycket bra musik det finns där ute! Sitter och diggar typ dagarna igenom och allt jag vill är att sjunga med i det fantastiska texterna ^^ Tänkte dela med mig av mina nuvarande favoriter =)

Tips: Lyssna på texterna! Jag har en grej om att jag typ inte kan lyssna på en låt om texten inte är bra. Det är också därför som jag oftast har länkat till videor som visar texterna, och inte låtarna orginal-videos. Då slipper man dessutom bli distraherad av videorna, en tendens jag har ;-)

Skillet, ett kristet hårdrocksband. Har lyssnat på några låtar på youtube och det här är dem som jag inte tycker bara låter som en massa skrik utan mening: Whispers in the dark och Rebirth.

Jessica Simpsons, I wanna love you forever. Jag fullkomligt älskar låtar som går så här högt och som handlar om kärlek. Det är dem låtarna jag trivs bäst med att sjunga med i, för full hals ;-)

Carola. Ja, jag tycker faktiskt om hennes musik =P Här är hennes låtar Jag ger allt och Jag lever livet. Jag tycker dessa beskriver mitt liv och min inställning typ så bra som det någonsin kan beskrivas. Dem ger mig inspiration och gör mig glad =)

- Lyssna och njut -

Kommentarer
Postat av: tobbe

skillet var riktigt bra! alla album nere nu:P

2008-12-02 @ 20:46:15
Postat av: Josefine

Japp. Skillet är en höjdare. Synd att jag sitter på jobbet. När du skrev om dem fick jag sån stor lust att lyssna på dem. Dessutom fick jag "Whisters..." på huvet nu. Skit också. Får försöka "byta tillbaka" till gyllene morgon. xD

2008-12-03 @ 12:11:38
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Tobbe: Haha, härligt ;-D

Josefine: Vad roligt, inte visste jag att du lyssnar på dem =) Haha, du tycker inte att du kan mer av "Whispers", istället för "Gyllene morgon" som du bara kan en rad på? ;-)

2008-12-03 @ 15:39:43
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0