Helgens aktiviteter

I lördags var jag hos min älskade sötnos, Ella. Hon hade bjudit mig på lunch eftersom de gjort om nästan hela hennes hem. Åh, så vackert det blev! =D Trodde nästan inte att det kunde se ut så men jag blev glatt överraskad ^^ Lunchen bestod av kryddig kyckling och ris. Mm... :d

Sen gjorde vi en massa skoj. Vi gick ner och hyrde film (även om vi inte såg dem sen...), åt en massa kex och kakor och popcorn, fick igång hennes gamla stenåldersdator, kollade vad det var för roliga saker Ella sparat på sin dator, såg på tv, pratade... Jag njöt i fulla drag! =) Fick låna några böcker av henne också. Så nu kan jag knappt vänta tills jag får krypa upp i soffan och läsa utan avbrott... =)

När jag varit hos Ella åkte jag hem och väntade på Andreas. Vi hann inte göra så mycket eftersom jag var tvungen att plugga... Men äsch ;-) Det var trevligt med sällskap i alla fall. Det sporrade mig till att bli klar =)

söndagen stack jag, pappa och Andreas till kyrkan. Jag skulle sjunga där. Pirrigt... På repetitionen gick det bra, men uppvisningen kunde gått bättre. Glömde bort texten i första sången, Andreas sa att Karolina överröstade mig och jag sjöng inte från magen så det lät inte så bra som jag tycker det borde ha låtit. Och sen var Robin tvungen att reta mig också ;-) Men låt mig för all del inte glömma all den beröm jag också fick, trots allt! =) Det var riktigt trevligt! =D

Efter kyrkan gick jag och Andreas en promenad till vårt vanliga ställe ^^ Det var skönt så länge solen sken. När den gick i moln ville jag gå hem för jag frös och var trött. Andreas har en förmåga att hålla mig uppe på nätterna... ;-)

På kvällen blev det bio. "The number 23". Vi kom dit redan klockan fem typ, men filmen började inte förän över nio. Så vi åt middag och sen gick vi för att spela bowling. Det var billigare än jag trodde det skulle vara =) Första matchen vann jag! Andra matchen ska vi inte tala om... Vad jag däremot ska tala om är Yasmine (eller hur hon nu stavas). Det var en jättegullig flicka där! Hennes léende var gigantiskt och hon vinkade lite blygt. Naw... =)

Filmen då? Jag tyckte om den =) Men inte Andreas ^^

Igår, måndag, hade vi idrottsdag. Inte för att jag förstår vad det hade med idrott att göra..? Vi åkte Ejdern till Birka och Slandön. På Birka fick vi guidad tur och på Slandön grillade vi korv och lekte femkamp och dragkamp. Låt mig inte heller glömma lilla Bernt-Otto, min muffins. Jag bar på den så länge så Malin döpte den ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0