Credo!

Var tvungen att gå upp lite över sex. Usch... Men det var det värt =)

Robin försökte signalera till mig var han satt någonstans. Jag såg honom inte. Jag undrade bara vilken konstig person det var som stod och viftade med en krycka ur en av vagnarna... ^^

Alla i Robins klass var så snälla =) De flesta hälsade på mig och frågade vem jag kände och så. En tjej hette Sofie och hade också gått BF när hon gick på gymnasiet ^^

Första lektionen var tydligen en av de sämre lektionerna. Ämnet var kristna vegetarianer, något jag inte tror på. Han som pratade hade världens sämta argument för det och han avslutade det hela med att säga att det inte var fel att äta kött trots att han hela tiden innan verkade försöka omvända oss till vegetarianer. Efter ett tag blev det bara tjatigt, samma sak om och om igen. Så nja, det var väl inte så intressant. Även om det var ett helt nytt ämne för mig. Men det kändes liksom som att göra en höna av en fjäder. Alltså, jag tyckte det var onödigt att så starkt argumentera för något som Jesus inte tog upp och alltså inte kan ha tyckt varit så viktigt. Det roligaste på hela förmiddagen var väl när vi kom på tusen argument för att äta kött samt att se på när Robin och hans klasskompis spelade fem-i-rad med annorlunda figurer ^^

Lunchen var trevlig. Robin följde med mig till ett ställe där jag kunde vara nyttig för en gångs skull och köpa en sallad. Mm... =) Jag pratade lite mer med hans klasskompisar och satt och lyssnade lite på när Robin spelade piano i kyrkan. Jag insåg hur vackert lovsång kan vara genom att bara spela melodin utan att sjunga. Jag njöt... =)

Eftermiddagslektionen var roligare. Även om jag inte förstod så mycket där heller. Min tanke var typ "undrar vad jag gett mig in på"... ^^ En massa svåra begrepp och en massa konstiga gubbar jag aldrig hört om. Men det var Mats som höll i lektionen och han är ju alltid så rolig! =D Han överdramatiserar allt ^^ Och han kände igen mig ;-)

Efter dagens slut, som var redan vid tre hör och häpna, så stannade jag kvar och skrattade lite åt komiker ;-) Har ni hört han som läser ur Bamse? Haha! Och Johan Glans är asrolig ^^ Men sen var jag tvungen att skynda hem igen. Skulle hämta en sak i skolan innan den stängde. Så jag hann inte fika med hon på Credo =( Men hon var otroligt förstående och sa att hon skulle höra av sig så att vi kan bestämma nytt datum! =)

Tack, Robin! För att du tog med mig till Credo. Jag hade jätteroligt =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0