Gröna lund och drakbåtspaddling

Imorgon klockan elva ska jag vara i Stockholm på mitt sommarjobb. Visserligen bara på prövning men äsch, det kommer gå bra =)

Jag tänkte ta och berätta lite om när vår klass var på Gröna Lund förrförra veckan samt om när vi paddlade drakbåtar. Jag har ju lovat en uppdatering =)



Gröna Lund

Ja, fast egentligen började vi ju inte på där. Vi började med att gå till Slottet. För att få åka på en sån här rolig dag var vi nämnligen tvugna att göra något skolrelaterat först. Det var vackert där. Mycket pampigt. Trots det, inget ställe jag skulle vilja bo på. Jag drömmer fortfarande om en liten villa på landet... *suckar lyckligt* Gabbi kom i alla fall att tänka på hur det vore att skrida ner från den långa trappan i en förtjusande klänning med stor hjärtklappning möta sin ståtliga prins... (Hm, okej, jag medger att jag kanske la till några detaljer, hihi, för det låter inte riktigt allt igenom som Gabbi.)

Efter slottet väntade vi på att det skulle bli lunchtid så att vi kunde gå till restaurangen vi beställt bort på. Vi såg Nanne Grönwall i sin bil ^^

Efter restaurangen (som inte var något vidare faktiskt) gick vi till Grönan. Det var skönt =) Vi satte oss på ett café och väntade tills klockan skulle bli tre eftersom Grönan inte öppnar innan dess. Det var rätt tråkigt att bara sitta och vänta.

Äntligen var det dags för Grönan! VI fick till och med smita före till en annan ingång =) Sen var det bara att börja åka. Hurra! =D

Jag tror det var Pop Expressen vi började med. Alltid lika rolig! Sen följde Lustiga Huset. Jag och Sofie åkte Slänggungorna en gång. Vi blev hängade vid Radiobilarna en rätt lång stund. Det är ju förstårligt, för det var så otroligt roligt att genomföra vår cup gång på gång, haha. Man kan sammanfatta cupen rätt lätt; alla på taxibilen! Stackars taxichaufförena förstod inte alls varför alla var på honom, haha ^^ Jag gick Spökhuset för första gången. Faktiskt inte alls så läskigt som jag trott. Jag fick en ny favoritattraktion; Blå Tåget. Det allra bästa är i slutet när de där tallrikarna hotar att ramla ner på en. Jag försökte alltid skydda mitt huvud för dem, och Fredrik hade riktigt roligt åt mig ^^ Jag lyckades också åka den nya attraktionen; bergochdalbanan Kvasten. Även om jag backade ut första gången gick det betydligt bättre efter det. Säkert bara för att jag fick hålla Linda och Sofie i handen ;-) Jag och Gabbi trog i snöret. Jag vann en penna som minne, och hon en nyckelring/lipgloss samt ett äckligt ägg ^^  



Drakbåtarna

Fredagen, en vecka innan vi tog studenten, körde vi drakbåtar i Maren. Man tävlade om sin placering i tåget upp till Torekällberget på den stora dagen, samt i bästa utstyrsel.

Vår klass sög ju paddlingen. Behöver jag säga att vi förlorade mot den andra klassen? Men jag är ändå stolt. För instruktörerna sa att vi var den mest diciplinerade klassen =) Till skillnad mot klassen innan som hade diskats... ^^

Jag är också riktigt stolt över vår fina utstyrsel, haha! Vi gjorde stort narr av idrottskillarna. Vi BF:are har ju fått stått i skuggan av idrottsklasserna ända sedan Igelsta blev en idrottskola så nu skulle vi allt ge igen! Mohaha!

Vi hade fått låna ishockeytröjor av Tullinges ishockeylag. Under tröjorna hade vi flytvästarna eftersom vi då skulle se mycket maffigare ut. Vi hade målat mustasch och skägg på oss. De flesta hade gele eller vax i håret så att det skulle se svettigt ut. Vi hade även en ishockeyhjälm, och Gabbi hade med sig en sverigeflagga.

Där stod vi, i vår fina klädsel, och hade manlig uppvärmning, hihi ^^ Lite uppmärksamhet fick vi nog. Fast kanske inte lika mycket som piraterna. Och vi vann ju inte utklädnadstävlingen heller. Det gjorde de som var utklädda till statyer.

Vad vi däremot vann var att vår skola fick gå först i tåget. Riktigt skönt med tanke på den otroliga värmen i fredags.  Vad ännu bättre var att vår klass fick gå ut som fyra =)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vart har du fått sommarjobb? :)

2007-06-11 @ 23:14:58
URL: http://sandrazakariasson.blogg.se
Postat av: Sofie

Piraterna??? va de möjligtvis från colin? för de va nog min klass tror jag..wie.. lite stolt e man ju ;) min superdunderklass alltså! :D roligt o höra om era härliga äventyr både på Grönan o vid Maren! Grattis till studenten igen btw o lycka till i framtiden! Puss på de

2007-06-12 @ 21:04:21
Postat av: Craxyknas

Sandra: På en glassbaren Café Adam i Kungsträdgården =)
Sofie: Jag vet inte. Om jag inte minns fel så var det två klasser som var pirater. I vilket fall så har du all rätt att vara stolt, hehe =) Tack så mycket (igen)! =D Puss på dig också ^^

2007-06-13 @ 21:21:57
URL: http://craxyknas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0