Konversation i bilen

Just nu är jag ju i Östergötland. Jag och familjen åkte i måndags. Vi kommer hem imorgon igen. Jag hade inte tänkt berätta så mycket mer om det eftersom jag vet att de jag tänkt skicka vykort till läser min blogg. Och så förstör jag ju överraskningen ;-) Jag berättar alltså vid ett senare tillfälle.

Jag tänkte ta med en lite rolig konversation som vi i min familj hade i bilen idag. Vi pratade om vilka svenska städer som slutar på "köping" vi har varit i. (Jag har hoppat över mammas repliker som mest bestod av skratt, hehe ;-)

Pappa: Jag vet inte om vi har varit i Enkönping.
Lollo: Utköping.
P: Va?
L: Ja, finns det Inköping så måste det ju finnas Utköping.
P: Hehe, men nu sa jag faktiskt Enköping.
Jag: Tvåköping.
L: Jaha, är det där de schitsofrena bor?
P: Ja, och i Treköping bor barnen. Avkomman från En- och Tvåköping.

Jag vet inte, kanske var det roligare om man var där? ;-)

Kommentarer
Postat av: Sofie

haha..ja de va nog roligare om man va där kan ja tänka mig.. men ni verkade ha roligt iaf, vilket e suveränt! Inte varje dag man har konversationer om -köping! ;P haha

2007-07-19 @ 11:18:51
Postat av: Craxyknas

Hehe, precis ^^ =)

2007-07-20 @ 23:55:19
URL: http://craxyknas.blogg.se
Postat av: Andreas

Jag är avis på dig! Söderköping/Smultronstället!
Inte så långt kvar innnan vi kanske åker dit!
Kram på dig

2007-07-23 @ 20:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0