I veckan: Credo, Sofie och jobbet

Shit, det var typ tio dagar sedan jag skrev! Jag måste ha varit upptagen på något sätt... 

Fast idag var faktiskt jobbet pest och pina! Det var visst konsert i Kungsträdgården, något som inte ens vår chef hade fått reda på. Detta, och det soliga vädret, ledde till värsta ruschen. Det var non stopp kö mellan ca ett och sju. Med rätt personal hade vi säkert fixat det, men tyvärr var vi en man kort. Vi tre som var kvar bestod av Ville (som vägrade äta och därmed förlorade ork), Jackii (som var sjuk) och jag (som började gråta pga stressen). INGEN bra kombination!! Snacka om att det blev katastrof... 

Men det kommer bli bättre. Uppenbarligen slutar jag för sent på vardagarna för att det är någon idé för mig att jobba. Så det verkar bara bli helgerna framöver. Inte mig emot ;-) Nästa helg ska jag lära mig att öppna =) 

I måndags ringde jag Sofie. Det var extremt roligt =) Vi hade ett sånt där långt samtal där man pratar om allt och inget, något som vi säkert inte haft sen typ sexan. Det kändes otroligt skönt. Jag hoppas vi fortsätter ringa varandra så där =) Medan vi pratade fick jag reda på att jag var ledig nästa dag, så jag frågade om hon ville hitta på något. Det ville hon! *glädjedans* Så vi träffades i tisdag och gick runt på stan. Shoppade lite kläder för att sen bege oss till Tratten och fika. Åter igen pratade vi som aldrig förr. Det var om möjligt ännu mysigare än vad det var per telefon. Också något som jag hoppas vi fortsätter med =) 

Jag har börjat på Credo!! Vilken lycka! *glädjeskuttar flera mil* Första dagen, i torsdags, var lätt. Bara presentation, andakt och fika liksom ;-) Andra dagen, i fredags, var ehm... chockerande minst sagt. Första lektionen, Livsåskådningar, var rätt lätt (än så länge, kanske man ska tillägga). Boken till den kursen är riktigt intressant! The universe next door, av James W. Sire. Att den är på engelska var lite läskigt i början, men så länge man förstår sammanhanget är det noll problem. Vår lärare, Stefan Gustafsson, verkar vara precis som en toppenlärare ska vara enligt min mening =) Det är en av de kurser som vi kan samla högskolepoäng i så det verkar toppen att få engagera sig lite djupare där. Andra lektionen, Västerländsk idéhistoria, var lite värre. Vi började med att gå igenom försokraterna, de filosofer som levde innan Sokrates. Visst, jag älskar filosofi, men SHIT vad DJUPT allting är! En filosofi-kurs innan Credo hade inte suttit helt fel, men det är klart att man inte har något sådant i bagaget ^^ Det är också en kurs där vi kan samla högskolepoäng i. Om man säger så här, fixar jag att ta dem, så fixar jag allt i filosofisk väg sen ;-) Men ändå, trots dessa kluvna första intryck så kan jag knappt vänta tills det blir måndag ^^ 

Min klass är... wow. Alla utom en i klassen är kristna. Vi är verkligen blandade åldrar. Ryska Ludmilla är 42 år. Fruktansvärt vis kvinna det där alltså. Jag beundrar henne redan! Vi har tre Johannes ^^ Johannes den tredje (han var den tredje Johannes som presenterade sig första dagen så det där nicket lär han ha för resten av året ^^) verkar vara en kul prick. Och gissa vad Sofie, självklart finns det ytterliggare en Sofie i klassen XD Och en Sofia ^^ Som alltid, som det ska vara alltså ;-) När jag har fått en mer tydlig bild av Credos fantastiska lärare ska jag beskriva de också =) 

Nu ska jag ge er en riktig funderare. Något som hela klasses sa "åååh" åt när Ray sa det. Vi börjar med ett påstående. "Man kan aldrig hoppa i samma flod två gånger". Varför? Jo, för floden förändras ju hela tiden. Vågornas rörelser, vattnets riktning och så vidare. Det är ganska uppenbart. Men har du tänkt på det här, att du förändras ju också i och med att du fått en ny upplevelse efter att du hoppat i vattnet första gången? Den du! Får man höra ett "åååh" nu ;-) 

Imorgon ska jag jobba igen. Tur att jag hinner till kyrkan innan den här helgen också =)

Kommentarer
Postat av: Sofie

tack för en hemskt trevlig dag Sofie. De där måste vi göra oftare. Kändes riktigt skönt! :)
Jaaaa, men du e ju så söt när du e sådär kär, Sofie. De tror ja även fler håller med om. ;P
Haha, naw stackarn. Jag har då inte haft en Sofie i klassen sen nian! ;) jaja..du kommer bli fast me Sofior för resten av ditt liv. Bara o inse! :D

2007-08-26 @ 21:47:55
Postat av: Craxyknas

Åh, vad glad jag blir när du säger så =) Jag håller helt med. Hihi, nja, jag vet inte... ;) Men gulligt av dig att säga så ^^ Haha, lyckost ;) Så länge det är dig jag är fast med är det lungt men sen blir det kanske liiite tjatigt ;D KRAM!

2007-08-26 @ 22:49:19
URL: http://craxyknas.blogg.se
Postat av: Andreas

Aj, du får skälla lite på robert, för han itne blixtinkkallade någon till!
Se där SOS regerar fortfrande om man nu trott något annat!
Credo Sofie=)=) Du kommer klara dig galant! Ge mig bara lite uppdateringa om va ni håller på med så hoppas jag att min hj¨rna är med på det!
Om Floden har samma namn som första gången man hoppade i den, är et väl ändå samma flod? Man är en upplevelse rikare, det gör inte att floden förändrar sig till någon ny.
Tack igen för en underbardag! Pst den kristna litteraturen står direkt til vänster om Humanoria disken!
kramkram

2007-08-27 @ 18:26:54
URL: http://scrabblegeek.blogg.se
Postat av: Fyfan

Efter att ha läst denna och en viss Andreas blogg: Fyfan vilken äcklig och hänsynslös människa du är, värd mindre än noll. Helt otroligt hur man kan behandla folk.

2007-08-28 @ 23:30:35
Postat av: Pär

Jag gillar
Gud
Pojkvännen Andreas <3
Vännerna mina
Öppna landskap
Bio
Ska du inte ändra till "Pojkvännen Richard <3"? Så det blir rätt menar jag =)

2007-08-29 @ 20:19:35
Postat av: Pär igen

Det blir lite fel där. =)
På din profilsida står det att du tycker om pojkvännen Andreas, tänkte att du kanske kunde ändra det till pojkvännen Richard =) Så det hålls uppdateras, fast du kanske har en ny nu. =) Ha det så bra.
/Pär

2007-08-29 @ 20:22:56
Postat av: Josefine

Vem är "Fyfan". Känns inte som att det är ngn som känner dig iaf. Och vem är Pär?

2007-08-31 @ 14:02:36
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Josefine

Fast har man ett café vid Kungsträdgården är det väl lite upp till en själv att kolla upp när det är massa ståhej där. Jag menar, det är ju ganska ofta det är ngt där.

2007-09-02 @ 18:19:11
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Sofie

hörru du, bruden..snart får de bli lite mer uppdateringar, tycker jag... xD sitter ju här o längtar....... :P

2007-09-21 @ 12:59:12
Postat av: Linda

Hej gullet :D Längtar också efter lite uppdateringar, hörde att du gjorde slut med Richard via mms?? jätte bra gjort tycker jag, hur går det med Jocke nudå???? bra hoppas jag! =) vi ses puss gumman :D

2007-09-22 @ 18:50:23
Postat av: Richard

Din usle fan =( sms, ok, men MMS? fyfan hur lågt kan man sjunka =(

2007-09-22 @ 20:20:48
Postat av: Josefine

Hänger inte med längre...

2007-09-23 @ 00:38:26
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Jocke

Nej, det är svårt att hänga med i hennes tempo =) Det har Richard och Andreas fått erfara, kanske jag också inom kort =(

2007-09-23 @ 13:03:32
Postat av: Andreas

Ja, Sofie hur är det nu vilka har du berättat för, att du "har väldigt stor lust att strypa mig" som du sa på Pendeltåget hem från Stocnskholms lokalmästerskap i Scrabble. Låt mig se Rickard är självklar. Vilka mer? Ella? Sofie? Pappa?
Det känns bra att vi är av samma skrot, eftersom jag velat puckla på Rickard. Jag är glad att jag inte har några sådana intendenser längre!
kram

2007-09-25 @ 23:05:50
URL: http://scrabblegeek.blogg.se
Postat av: Sofie

va?? nu hänger inte ja heller med.. va har hänt i ditt liv sofie?? puss på dig

2007-09-26 @ 12:59:41
Postat av: Josefine

Ska sluta läsa kommentarer som saknar URL eller e-mail. Fast man ser ju inte e-mail i ngn annans blogg. Och Sofie har ju inte så, den lilla skitungen.

2007-09-26 @ 21:47:53
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: URL

Läs nu då

2007-09-27 @ 10:40:08
URL: http://goatse.cz
Postat av: M

Seriöst, vad fan håller ni på med? För det första, Sofies känslor, hon gör precis vad hon vill, vad hon känner för, vad som är RÄTT FÖR HENNE. Ingen annan. Visst det finns "bra" och dåliga sätt att göra slut, om det nu är det som har hänt, men och? Vill man göra slut, så gör man på det sättet man själv tycker känns rätt och bra. Allting handlar om hur man själv har känts sig i förhållandet, har man varit tillsammans med någon som t ex behandlat en som skit, är han/hon verkligen värd att lägga ner stor engergi och göra slut på ett fint sätt?
Sofie, raring. Gör precis vad du vill och känner för, och gå efter DINA känslor. Kämpa på tjejen, jag vet att du kommer klara dig suveränt i livet!

2007-10-01 @ 21:37:59
Postat av: Go M!

Asso seriöst sen när ska man lägga sig i andras problem? sen när har non fott den rätten att blanda sig in i nogon annans privata problem? Heja M! vem du nu än är! och Fuck U fyfan hur man gör slut är väll up till var och en de inte sofies fel att andrads tog de så jävla hår vem som helst som kände dom båda kunde jue se att de kulle ha tagit slut snart endå. Get over it!

2007-10-04 @ 22:30:01
URL: http://TheGingerLady.blogg.se
Postat av: Andreas

ska jag ska jag inte...

käre du GO M... Som det inte ungått dig o alla andra, så har jag fått en viss rutin på att Sofie gör slut med mig. Senast var det TREDJE gången. ( skulle jag ha ta tagit tilbaka henne två gånger
egentligen?, Ja jag är säker på min sak!! Det är Sofie som har varit den pådrivande kraften BÅDA gångerna). Så att hon skulle göra slut med mig när hon kom hem från konfalägret den tanken hade flugit igenom. Hör man inte av sig till sin pojkvänn under nästan två veckor börjar man undra hur det är fatt med mänksan. Hon sa något om att jag var arg på henne, för hon hade tagit fram sin fru Apati personlighet, på väg till samlingen. Sedan börjar hela karusellen (vilket som du måste ha missat, eftersom turen nästan är slut) ebba ut...

Funktionaliteten kan man ifrågasätta ja. Men jag tänker inte skriva något sliskigt om att vrida tillbaka tiden o rätta till felen. Det är bra så vidrigt, som någon form utav utopi att man tror att bara för man vrider tillbaka klockan lite grann så löser sig allting...Du har min teori på min blogg.

Låt se, karusellens cirkelrörelser börjar med att jag måte tvinga sofie att träffa mig, för att göra slut.. (ja, någon ynkrygg får hon inte vara) EFter några dagar släpper hon bomben, jag käner en aggression som inte funnits där på 10 år eller så... Hon skrev att hon tänkt mörka honom för mig till ett bättre tillfälle... Resten av karusell färden känner du nog till.... Sen tycker jag att din cynism är lite väl tilltagen o inte passar in på dig på¨något vis.

Sofie:
Vad är det du menar med att inget hände? Menar du fysksikt? handtag famntag klapp eller kyss, smek petting regelrätt samlag? (jag fyllde på med hela listan bara för att jag är jag)
Eller menar du känslomässigt?
Jaja jag har grubblat på den än längre tid, för du har inte specifierat vilka av de två du pratat om.

Ja, jag tvekade för att skriva det här. Ty allt pekade på att karusellturen hade tagit slut! Men, nej den fick ny fart, o kraft...

2007-10-10 @ 09:13:37
URL: http://scrabblegeek.blogg.se
Postat av: Fredrik

Den där Andreas verkar vara lite av en poet. Fattar dock nästan inget av vad han menar, känns dock som om att det är han som är "boven" i det här dramat.

2007-10-14 @ 21:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0