Inlägg no 1 - påsklov

Ja, detta verkar då bli mitt första inlägg. (Om man borstser från det där automatiska inlägget som alla får ;-) Det tog rätt lång tid för mig att bestämma mig för vad min adress skulle bli men tillslut blev det ju det klassiska aliaset jag brukar använda. Jag är nöjd :-)

Vad skriver man då i en blogg? Jag har inte riktigt bestämt mig än men det kommer väl bli lite blandat kan jag tro ^^ Till att börja med kan jag ju berätta om mitt påsklov kanske :-)

På skärtorsdagen åkte jag, min familj och min Andreas till mormor i Bollnäs/Hälsingland. Tre-fyra timmars bilresande stod framför oss men det gjorde inte så mycket. Jag och Andreas letade mest efter DHL-lastbilar hehe... Eller så hade han roligt åt mig när jag sov... Hm, ja. Inget konstigt med det eller hur? ;-)

Sen spenderade vi några dagar där uppe. Jag, pappa och Andreas gick till kyrkan på långfredagen. En kväll gick jag, Andreas, Rebecca och Lollo på bio och såg Blood diamond. Vilken sevärd film det är! En riktig tankeställare. Annars umgicks vi mest med mormor, såg på film eller spelade scrabble. Eller myste hihi ;-)

På måndagen åkte vi hem igen. Men för Andreas och mig bar det av på tisdagen igen, denna gång till Mjällby/Blekinge där Andreas moster bor. Det visade sig vara en underbar resa! Andreas moster, som för övrigt heter Maria, visade sig vara en urgullig tjej! Och det var Malin också såklart!

Där nere gjorde vi inte så mycket, men det var bara bra :-) Vi gick en massa till att börja med. Första dagen var vi ute i typ tre timmar :-D Och senare på dagen ytterligare en timme för att gå hem från Malins föräldrar. Jag klagade (nästan) inte alls till Andreas förvåning :-) Vi spelade också mycket scrabble, gick till kyrkan, såg på film eller var ute med deras kaniner Rocky, Zelda och Kajsikum. Underbara små filurer! :-D Fast bäst var ju förstårs lilla Fjant, deras söta råtta :-D Och ni skulle ha sett det öppna landskapet! Helt fantastiskt vad vackert! Trodde aldrig jag skulle få se något sådant... Lyckad resa :D

Det enda tråkiga på hela påsklovet var att jag var tvungen att komma hem igen... Jag vill inte hem! :'-( I ärlighetens namn tror jag det börjar bli dags för mig att flytta här i från inom de närmaste åren. Mjällby låter faktiskt lockande... Och passande nog är Andreas också sugen på att bo där :-) Jag ska hålla tummarna!

Så kanske man kan avsluta sitt första inlägg med en glad nyhet: jag och Andreas firar ett halvår tillsammans idag! Min Andreas... <3

Tack så mycket för att ni tog er tid till att läsa denna nya blogg. Välkommen tillbaka :-)


Kommentarer
Postat av: Josefine

Vilket trelvigt lov du verkar ha haft! Kul att du cokså skaffat en blogg nu!

2007-04-15 @ 22:10:56
Postat av: Josefine

Du vet att du kan ta bort det där förra automatiska inlägget?!

2007-04-15 @ 22:16:40
Postat av: Craxyknas

Hehe, jorå det har jag redan listat ut att man kan^^

Tack =) Det tycker jag med =D

2007-04-15 @ 23:02:27
URL: http://craxyknas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0